آذوح: ایجاد مزاحمت علیه خانواده ی فعالین ملی آزربایجان همزمان با اعتراضات گسترده در شهرهای مختلف ایران به شدت افزایش یافته است.

در هفته های گذشته ماموران وزارت اطلاعات ایران پدر و برادر فعال ملی آزربایجان، آرش مکاریدوست را به دفعات مورد تهدیدات تلفنی قرار داده و در دو مرود آنان را برای ساعاتی مورد بازداشت و بازجویی قرار داده اند.

در این تهدیدات، ماموران امنیتی از آنها خواسته اند به هر طریق ممکن آرش مکاریدوست را مجاب به برگشت به ایران و همکاری با نهادهای امنیتی نمایند. طبق ادعای ماموران امنیتی ایران در صورت ادامه ی فعالیت وی و پوشش خبری و همکاری در زمینه ی انتشار اخبار و گزارشات اعتراضات اخیر در ایران (زن، زندگی، آزادی)، اتفاقات ناگوار جانی برای او یا اعضای خانواده اش روی خواهد داد.

این تهدیدها که در سالیان گذشته نیز کمابیش وجود داشته از ابتدای سال جاری شدیدتر گردیده و در هفته های اخیر نیز به اوج خود رسیده است.

گفتنی است طی سالهای گذشته آرش مکاریدوست به دفعات از طرف عوامل رژیم تهدید به مرگ شده است. وی مسئول تشکل آذوح در تورکیه و همچنین مدیر انجمن پناهندگان آزربایجان جنوبی در تورکیه می‌باشد.