چاپ

 

آذوح: سعید سلطانی و بابک کیومرثی فعالین ملی آذربایجانی ساکن جلفا توسط شعبه ۱۱ دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان شرقی به ۲۴ میلیون تومان جزای نقدی بدل از ۳ ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

این حکم پس از صدور توسط شعبه ۱۱ دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان شرقی به اصغر محمدی وکیل فعالین آذربایجانی به صورت شفاهی طبق تبصره ۲ ماده ی ۳۸۰ قانون آیین دادرسی کیفری ابلاغ شده است.

پیشتر این فعالین آذربایجانی در شعبه ۳ دادگاه انقلاب تبریز به اتهام “عضویت در دسته ها و جمعیت ها با هدف بر هم زدن امنیت کشور” مستندا به ماده ۴۹۹ از قانون مجازات اسلامی هر کدام به ۲ سال حبس تعزیری محکوم شده بودند.

بابک کیومرثی به همراه سعید سلطانی پیشتر در تاریخ ۱۳مهر سال پیش در محل کار خود در شهرستان جلفا توسط نیروهای امنیتی تبریز بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر منتقل شدند. ماموران در زمان بازداشت آقای سلطانی اقدام به بازرسی منزل وی کرده و تعدادی از وسایل شخصی وی از جمله لپ‌تاپ، تلفن همراه، کتاب‌ها و خودروی او را ضبط کرده و با خود بردند.لازم به ذکر است از حکم صادره علیه سعید سلطانی اطلاع دقیقی در دسترس نیست.

بابک کیومرثی نهایتا در تاریخ ۱۱ آذرماه و سعید سلطانی در تاریخ ۱۲ آذرماه با پایان مراحل بازجویی از بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز به زندان تبریز منتقل شده بودند که ۱۳ آذر ماه ۱۳۹۹ هر کدام با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی بطور موقت تا پایان مراحل دادرسی از زندان مرکزی تبریز آزاد شدند.