چاپ

 

آذوح: یوسف سلحشور فعال ملی آذربایجانی ساکن تبریز توسط شعبه سوم دادگاه انقلاب تبریز به اتهام " تبلیغ علیه نظام " به ۱ سال حبس و مجازاتهای تکمیلی ۲سال ممنوعیت خروج از کشور و ۲سال ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی محکوم شد.

این حکم توسط شعبه سوم دادگاه انقلاب تبریز به ریاست قاضی فتح نژاد صادر و به صورت شفاهی به اصغر محمدی وکیل آقای سلحشور ابلاغ شده است.

پیشتر شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان شرقی به ریاست علی احمدی و مستشاری احمدعلی محمدی با صدور دادنامه ای " این فعال ملی آذربایجانی را از دیگر اتهامات پرونده "ترغيب و تحريک افراد به انجام اعمال خشونت آميز از طريق سامانه های مخابراتی در فضای مجازی و انجام هياهو و جنجال موجب اخلال در نظم عمومی" تبرئه کرده بود.

یوسف سلحشور در تاریخ ۳ مرداد توسط نیروهای امنیتی بازداشت و ۲۰ مرداد با پایان مراحل بازجویی از بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز به زندان مرکزی این شهر منتقل شده و در تاریخ ۲۳ مرداد با تودیع قرار وثیقه تا پایان مراحل دادرسی از زندان مرکزی تبریز آزاد شد‌.

آقای سلحشور فعال ملی و مربی رقص آذربایجانی بوده و پیشتر نیز بارها توسط مامورین امنیتی تهدید، احضار، بازداشت و زندانی گردیده است.