آذوح:   پیشتر در دیماه ۹۸، با شکایت «ناصح محمدخانی» شهردار بیگانه و غیربومی تکاب (تیکان تپه)، معترضان به نصب نماد گروه تروریستی پژاک در محله شریف آباد این شهر، به دادگاه احضار و محاکمه شده بودند.

شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری تیکان تپه، روز سه شنبه ۲۷ شهریورماه ۹۹، رای خود را در این باره صادر کرد. بر اساس این رای، ۹ نفر از جوانان تیکان تپه به اسامی «صائب نهاوندی تکانتپه، عبدالله افلاکی، وحید صدری، نواب جهانی، هادی شهبازی، علی هدایتی، رامین رضایی، یاورعلی قمرنیا و مجید زاهدپور» از بابت اتهام «توهین به شهردار حین انجام وظیفه» هر یک به «پرداخت مبلغ یکصد هزار تومان جزای نقدی به نفع صندوق دولت» محکوم شدند.

دادگاه همچنین این فعالین ملی مدنی آذربایجان را از اتهام «اخلال در نظم عمومی» مبرا دانست و اعلام کرد: «نامبردگان جهت اعتراض به عملکرد شهردار در نصب المان دف در یکی از میادین تکاب در دفتر شهردار حضور یافته بودند و قصد و نیت اخلال در نظم عمومی را نداشتند

لازم به ذکر است المان موسوم به «دف» که در داخل آن «خورشید»؛ نماد گروههای تروریستی پژاک و حزب دمکرات کردستان جاسازی شده بود با پیگیری «سمیه الماسی» و «حسین میکائیلی» از اعضای کُرد شورای شهر و به سفارش «ناصح محمدخانی»، با هزینه ۳۷۰ میلیون تومانی در شهر دیواندره ساخته شده و در مهرماه ۹۸ در محله شریف آباد تیکان تپه نصب شد.

روز یکشنبه ۲۱ مهرماه ۹۸، جمعی از جوانان تیکان‌تپه در اعتراض به این اقدام گستاخانه، در حیاط شهرداری تیکان‌تپه تجمع اعتراضی برپا کرده و خواستار برچیدن این نماد تروریستی شدند.

تنها ساعاتی پس از این تجمع اعتراضی، مسئولان شهرداری این نماد تروریستی را از داخل المان موسوم به «دف» برچیدند. در حالیکه تا پیش از این تجمع اعتراضی، شهردار و اعضای شورای شهر از متعلق بودن این نماد به گروههای تروریستی کردی طفره می رفتند.

پس از این حوادث، صدها نفر از شهروندان شهرهای تیکان‌تپه، سایین‌قالا و قوشاچای با نگاشتن توماری، خطاب به نمایندگان این سه شهر و دادگستری تیکان‌تپه، ضمن محکوم کردن این فتنه انگیزی، خواستار برچیدن کامل این نماد تفرقه و محاکمه «آمران و عاملان» این اقدام گستاخانه شده بودند.

کردهای مهاجر، در غرب آذربایجان (مخصوصا در سولدوز، سایین قالا و تیکان تپه)، تحریف اسامی ترکی منطقه و نصب نمادها و مجسمه های مرتبط با کردها را در دستور کار خود قرار داده اند. مهاجران سعی دارند با این تحریفات و نمادپردازی ها، برای این مناطق تاریخی آذربایجان، هویت کردی بتراشند